توجه================توجه

در انتهای صفحه قسمت ((oldpost))قرار دارد که مطالب قدیمی در آن است. همچنین برای راحت تر بودن میتوانید از آرشیو موضوعی استفاده کنید. در ضمن برای نظر دادن باید گزینه ی. اگه باز هم مشکل داشتید میتونید میل بزنید.

Wednesday, August 19, 2009

پوشش گياهی

كمی ریزش باران و خشكی هوا موجب فقر پوشش گیاهی در این منطقه شده است ، گیاهان منطقه عموماً از نوع گیاهان مقاوم در برابر خشكی هستند . مساحت مراتع و جنگل های شهرستان ، حدود 24000 كیلومتر مربع است كه در ردهُ مراتع فقیر ، با پوشش گیاهی درجه سه و چهار و پنج طبقه بندی می شود .

علوفهُ چراگاه ها شامل گرامینه ها ، خارشتر ، گون ، درمنه و ... و درختان آن از نوع كنار ( konar ) ، گز و كهور است . در ارتفاعات و به خصوص كوهِ شو بادام ، بنه ، آلوچهُ جنگلی و زبان گنجشك دیده می شود .

یكی از این گیاهان دارویی مشهور منطقه لارستان آنغوره است كه در لهجهُ محلّی آن را انگزه ( angeza ) می نامند این گیاه در منا طق كوهستانی لارستان می روید و از گذشته ها تا امروز یكی از اقلام صادراتی مشهور بوده است . « ادوارد پولاك» نوشته است :

«‌ چون انغوزه در نواحی گرم لارستان و سایر مناطق آن می روید ، می توان به این نتیجه رسید كه این گیاه به آب و هوایی گرم تر و ارتفاع كمتر نیاز دارد . بیشتر محصول صمغ انغوره به هندوستان صادر می شود و در آن جا مصرف خوراكی دارد . مصرف طبی آن در ایران بسیار است و به خصوص در درمان رعشه و تشنج به كار می رود . » ( 1360، ص 45 ) .

No comments: