توجه================توجه

در انتهای صفحه قسمت ((oldpost))قرار دارد که مطالب قدیمی در آن است. همچنین برای راحت تر بودن میتوانید از آرشیو موضوعی استفاده کنید. در ضمن برای نظر دادن باید گزینه ی. اگه باز هم مشکل داشتید میتونید میل بزنید.

Wednesday, August 19, 2009

معادن

فقر منابع تحت الارضی و مواد اولیهُ صنعتی ،‌ سبب ِ‌ محدودیتهایی برای استقرار صنایع در منطقه شده است . با این همه ، با توجه به معادن موجود ، امكان بالقوهُ سرمایه گذاری ،‌ در برخی صنایع وجود دارد . معادن ِ نمك ، سنگ گچ و سنگ آهك ِ‌بسیاری در لارستان موجود است . برای مثال ، هماتیت در جنوب شرقی لارستان در منطقهُ هورمود وجود دارد ولی ذخیرهُ احتمالی آن مشخص نیست . از سنگ گچ و آهك اكنون دركارگاه های تولیدی محلّی استفاده می شود و در صورت متمركز شدن فعالیت كارگاه ها و ایجاد شركت تعاونی و بسته بندی كردن گچ ،‌بازده تولید بالاتر و توزیع ، مناسب تر خواهد بود . از گنبده های نمكی موجود در لارستان نیز بهره برداری می شود و منابع منطقهُ چاهو دارای ذخیرهُ شایان توجه است . مورِّخ لاری دربارهُ معادن لارستان نوشته است .

« معدنیات تحت الارضی لارستان و كوهستان های آن عبارت است از سرب ، آهن ، مس ، گل گلك و زا ج سیاه كه موسوم به « زاج لاری » است و در كوه تنگ « زاج » موجود است. »

No comments: