توجه================توجه

در انتهای صفحه قسمت ((oldpost))قرار دارد که مطالب قدیمی در آن است. همچنین برای راحت تر بودن میتوانید از آرشیو موضوعی استفاده کنید. در ضمن برای نظر دادن باید گزینه ی. اگه باز هم مشکل داشتید میتونید میل بزنید.

Friday, September 4, 2009

عنوان بازی:هفت دزد هفت چاله

عنوان بازی:هفت دزد هفت چاله

وسایل بازی:توپ

شرح بازی:این بازی2تا7بازیکن دارد که شرح آن بدین صورت است:

ابتدا هفت چاله به اندازه یک توپ دستی (پشمی) کمی بزرگتر آماده می کنند.هفت بازیکن جهت انتخاب چاله در فاصله معین می ایستند و با یک حرکت هماهنگ به طرف چاله ها حرکت می کنند و هر کس چاله ای را انتخاب می کند و شخصی که چاله وسط را گرفته بازی را شروع می کند و جهت پرتاب توپ به فاصله 6 الی 8 متری ایستاده و توپ را به صورت غلتان روی زمین به طرف چاله ها پرتاب می کند.

در همین حال یک نفر به عنوان داوطلب پشت چاله هفتم می ایستد و در صورتی که توپ در چاله وسط افتاد توپ را برداشته و به طرف آن 6 نفر باقیمانده که در صدد هستند خود را به چاله برسانند پرتاب می کند.اگر به یکی از آنها برخورد کند ، آن شخص پشت چاله قرار می گیرد وشخصی که در دور قبل پشت چاله ایستاده بود بازی را مجددا شروع می کند .

این بازی معمولا در ایام عید نوروز انجام می گرفته که مردم به صحراهای اطراف می رفتند و افراد بزرگسال بیشتر این بازی را انجام می دادند.

No comments: